Συχνές Ερωτήσεις
Έχω υποχρέωση από το Νόμο να ασφαλίσω το αυτοκίνητό μου; Εάν ναι, σε ποια νομοθεσία βασίζεται η ασφάλιση αυτοκινήτου;
Τι εννοούμε με τον όρο ΑΣΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ;
Εάν πουλήσω το όχημά μου, ποια θα είναι η τύχη του ασφαλιστηρίου που έχω συνάψει για την κάλυψη της Αστικής Ευθύνης μου;
Τι πρέπει να κάνω σε περίπτωση ατυχήματος;
- Να ειδοποιήσετε τηλεφωνικά την υπηρεσία “φροντίδας ατυχήματος” στα τηλέφωνα 210 9951501 & 215 5654010, προκειμένου να σας βοηθήσουν στις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσετε.
- Να ειδοποιήσετε την αστυνομική αρχή, προκειμένου να επιληφθεί του ατυχήματος και να γίνει η καταγραφή του στο βιβλίο συμβάντων από την αρμόδια υπηρεσία της. Σημειώνεται ότι η αστυνομική αρχή, αν και υποχρεωμένη να έρχεται μετά από κάθε κλήση, έρχεται σίγουρα και πρέπει σε κάθε περίπτωση να καλείται όταν υπάρχει τραυματισμός.
- Να συμπληρώσετε με τον οδηγό του άλλου εμπλεκομένου οχήματος τη φιλική δήλωση, η οποία θα διευκολύνει ούτως ή άλλως την εφαρμογή του φιλικού διακανονισμού εφόσον και η εμπλεκόμενη ασφαλιστική συμμετέχει σ’ αυτόν.
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να φροντίζετε ιδιαίτερα για την καταγραφή του αριθμού κυκλοφορίας του άλλου οχήματος που εμπλέκεται στο ατύχημα, της ασφαλιστικής εταιρίας του, καθώς και των στοιχείων ταυτότητας και κάθε άλλου χρήσιμου στοιχείου του άλλου οδηγού / ιδιοκτήτη (π.χ. ονοματεπώνυμο οδηγού/ ιδιοκτήτη, διεύθυνση, τηλέφωνα κ.λπ.), καθώς και τα στοιχεία τυχόν μαρτύρων που παρευρίσκονται στον τόπο του ατυχήματος. Εάν υπάρχει τραυματισμός, θα πρέπει οπωσδήποτε να φροντίσετε ώστε να παρασχεθεί άμεσα η αναγκαία βοήθεια. Θυμηθείτε ότι δεν μετακινούμε τον βαριά τραυματισμένο και δεν βγάζουμε το κράνος από τον επιβαίνοντα δίκυκλου. Μένουμε στον τόπο του ατυχήματος μέχρι να επιληφθεί αυτού η Τροχαία. Θυμηθείτε επίσης να καταγράψετε τα στοιχεία ταυτότητας του τραυματία και το νοσοκομείο που μεταφέρθηκε, διότι θα σας ζητηθούν από την ασφαλιστική σας εταιρία.
Πώς μπορεί ο πελάτης να υποβάλλει την αίτηση αποζημίωσής του;
Ως απόδειξη παράδοσης-παραλαβής εγγράφου θεωρούνται:
- Email προς την εταιρεία και συγκεκριμένα στη διεύθυνση info@eclaim.gr
- Το έντυπο των ΕΛ.ΤΑ. με την υπογραφή υπαλλήλου της ασφαλιστικής επιχείρησης για την παραλαβή συστημένης επιστολής
- Το αποδεικτικό διαβίβασης τηλεομοιοτυπίας στον αριθμό που έχει αναρτήσει η ασφαλιστική επιχείρηση στον οικείο δικτυακό τόπο www.eclaim.gr.
Τι δικαιολογητικά θα πρέπει να έχω για να αποζημιωθώ από την ασφαλιστική εταιρία;
Ποιες υποχρεώσεις έχει απέναντί μου η ασφαλιστική εταιρία του οδηγού που μου προκάλεσε το ατύχημα; Σε πόσο χρόνο θα αποζημιωθώ;
Σύστημα Άμεσης Πληρωμής ή Φιλικός Διακανονισμός. Τι είναι το Σύστημα Άμεσης Πληρωμής (Φιλικός Διακανονισμός);
ευθύνεται για το ατύχημα, αποζημιώνεται από τη δική του ασφαλιστική εταιρία.
Πότε ενεργοποιείται το Σύστημα Άμεσης Πληρωμής (Φιλικός Διακανονισμός);
- οι ασφαλιστικές εταιρίες και των δύο οχημάτων συμμετέχουν στο Σύστημα Άμεσης Πληρωμής,
- η αποζημίωση για υλικές ζημιές δεν υπερβαίνει τις 6.500 € ανά ατύχημα,
- η δε αποζημίωση για τυχόν σωματικές βλάβες δεν υπερβαίνει τις 12.000 € για κάθε ζημιωθέν πρόσωπο και τις 30.000 € συνολικά, για όλα τα ζημιωθέντα πρόσωπα, ανά ατύχημα.
Ποια είναι τα γεωγραφικά όρια εφαρμογής του Συστήματος Άμεσης Πληρωμής (Φιλικός Διακανονισμός);
Σε περίπτωση που μου προκαλέσει ατύχημα ανασφάλιστο όχημα, θα αποζημιωθώ και πώς;
Α. Σε περίπτωση που υπαίτιος για την πρόκληση του ατυχήματος είναι ο οδηγός ανασφάλιστου οχήματος, τότε το πρόσωπο που υπέστη ζημία από το ατύχημα αυτό δικαιούται να ζητήσει την πλήρη αποκατάσταση της ζημίας του από το Επικουρικό Κεφάλαιο, το οποίο έχει συσταθεί, μεταξύ άλλων, και για την εξυπηρέτηση του σκοπού αυτού. Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την καταβολή της αποζημίωσης στον τρίτο ζημιωθέντα, το Επικουρικό Κεφάλαιο δικαιούται να στραφεί κατά του ιδιοκτήτη, κατόχου και οδηγού του ανασφάλιστου οχήματος και να αναζητήσει ό,τι κατέβαλε στο ζημιωθέντα. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνείτε με το Επικουρικό Κεφάλαιο (Δ. Αεροπαγίτου& Μακρή 1, 117 42 Αθήνα, τηλ. 210 332 7400, fax210 332 7426-7, www.epikef.gr, e-mail: auxifund@epikef.gr).
Β. Υπάρχει παράλληλα η δυνατότητα να αποζημιωθείτε από την ασφαλιστική σας εταιρία, εφόσον έχετε επιλέξει, επιπλέον της υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης, και την κάλυψη «Υλικών Ζημιών από ανασφάλιστο αυτοκίνητο» και συντρέχουν οι προϋποθέσεις της κάλυψης αυτής.
Εάν ο υπεύθυνος του ατυχήματος εξαφανιστεί χωρίς να μου δώσει ή να καταγράψω τα στοιχεία του, θα αποζημιωθώ και πώς;
Τι πρέπει να γνωρίζω εάν εμπλακώ στην Ελλάδα σε ατύχημα με όχημα που φέρει ξένες πινακίδες;
Κατά τη διάρκεια ανταλλαγής των στοιχείων, ιδιαίτερα σημαντική είναι η σωστή καταγραφή του αριθμού κυκλοφορίας, της μάρκας & του τύπου του οχήματος, της χώρας προέλευσης των πινακίδων και της ασφαλιστικής κάλυψης. Η συμπλήρωση του εντύπου της Φιλικής Δήλωσης και από τα δυο εμπλεκόμενα μέρη είναι προαιρετική, βοηθά όμως σημαντικά στην ανταλλαγή στοιχείων, καθώς το έντυπο είναι κοινό για όλες τις χώρες. Συνιστάται, ωστόσο, σε κάθε περίπτωση να καλείται η αρμόδια Αστυνομική Αρχή, προκειμένου να συμπληρωθεί το Δελτίο Συμβάντος από τα αστυνομικά όργανα. Η λήψη αντιγράφου Πράσινης Κάρτας του αλλοδαπού οχήματος είναι υποχρεωτική εάν το όχημα φέρει πινακίδες των εξής χωρών: ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ,ΑΛΒΑΝΙΑ, ΒΟΣΝΙΑ-ΕΡΖΕΓΟΒΙΝΗ, ΛΕΥΚΟΡΩΣΙΑ, ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ, ΙΣΡΑΗΛ, ΙΡΑΝ, ΜΑΡΟΚΟ, ΜΟΛΔΑΒΙΑ, ΠΓΔΜ, ΤΥΝΗΣΙΑ, ΤΟΥΡΚΙΑ, ΟΥΚΡΑΝΙΑ & ΡΩΣΙΑ. Εάν το αλλοδαπό όχημα που φέρει πινακίδες των ανωτέρω χωρών δεν είναι εφοδιασμένο με πράσινη κάρτα θεωρείται ανασφάλιστο. Αντίθετα, για οχήματα από τις χώρες του Ε.Ο.Χ. (τα 28 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τη Νορβηγία, Ισλανδία, Ελβετία και το Λιχτενστάιν), την ΑΝΔΟΡΑ και την ΣΕΡΒΙΑ η Πράσινη Κάρτα δεν είναι υποχρεωτική και, εάν δεν υπάρχει, θα πρέπει να ζητείται το όνομα της ασφαλιστικής εταιρίας του αλλοδαπού οχήματος, ο αριθμός του ασφαλιστηρίου συμβολαίου και αντίγραφο ασφαλιστηρίου συμβολαίου, εάν είναι δυνατόν. Επίσης, θα πρέπει να καταγράφονται η χώρα προέλευσης, ο αριθμός κυκλοφορίας, η μάρκα, ο τύπος και τα στοιχεία του ιδιοκτήτη / οδηγού του αλλοδαπού οχήματος.
Εμπλοκή σε ατύχημα στο Εξωτερικό. Τι πρέπει να γνωρίζει ο πελάτης
- Λίγες ημέρες, πριν από το ταξίδι του στο εξωτερικό, θα πρέπει να εφοδιαστεί με Πράσινη Κάρτα από την ασφαλιστική εταιρία στην Ελλάδα. Έκδοση Πράσινης Κάρτας δεν απαιτείται σε περίπτωση που πρόκειται να ταξιδέψει προς τις χώρες του Ε.Ο.Χ., (τα 28 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τη Νορβηγία, Ισλανδία, Ελβετία και το Λιχτενστάιν) την ΑΝΔΟΡΑ και την ΣΕΡΒΙΑ και εφόσον το ασφαλιστήριο που σας χορηγεί η ασφαλιστική εταιρία φέρει αποτυπωμένα τα στοιχεία της ασφάλισης σας και με λατινικούς χαρακτήρες (αγγλικά). Σημειώνεται, ωστόσο, ότι η πράσινη κάρτα αποτελεί έντυπο διεθνώς γνωστό που διευκολύνει τη διαδικασία αποζημίωσης των θυμάτων, καθώς περιέχει πληροφορίες που είναι απαραίτητες για το διακανονισμό της ζημίας.
- Η Πράσινη Κάρτα καλύπτει την αστική σας ευθύνη έναντι τρίτων σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος και όχι την ασφάλιση προαιρετικών κινδύνων (ασφάλιση πυρός, κλοπής, μικτή ασφάλιση κ.λπ.) που τυχόν διαθέτετε στην Ελλάδα. Σε περίπτωση που επιθυμεί να έχει κάλυψη προαιρετικών κινδύνων και στο Εξωτερικό, θα πρέπει να το ζητήσει και να το συμφωνήσει ρητά, πριν από την αναχώρησή του, με την ασφαλιστική εταιρία σας, πληρώνοντας πιθανώς κάποιο επασφάλιστρο.
- Σε περίπτωση που προκαλέσετε ατύχημα, η δήλωση ατυχήματος πρέπει να υποβάλλεται στο αλλοδαπό Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης του τόπου του ατυχήματος αλλά και στην ασφαλιστική εταιρία σας κατά την επιστροφή σας στην Ελλάδα. Τα στοιχεία επικοινωνίας των Γραφείων Διεθνούς Ασφάλισης όλων των χωρών που συμμετέχουν στο Σύστημα της Πράσινης Κάρτας αναγράφονται στην πίσω όψη του εντύπου της πράσινης κάρτας.
- Σε περίπτωση εμπλοκής στο εξωτερικό σε τροχαίο ατύχημα με υπαίτιο όχημα προερχόμενο από άλλη χώρα της Ε.Ε. και του Ε.Ο.Χ., έχετε τη δυνατότητα να προβείτε κατά την επιστροφή σας στην Ελλάδα σε εξώδικο διακανονισμό της διαφοράς μέσω του Αντιπροσώπου Ζημιών της αλλοδαπής εταιρίας στην Ελλάδα, καθώς και του Οργανισμού Αποζημίωσης, το ρόλο του οποίου στην Ελλάδα επιτελεί το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης. Το ελληνικό Κέντρο Πληροφοριών, το οποίο αποτελεί υπηρεσία του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων (τηλ. 210 332 7400) παρέχει πληροφορίες σχετικά με τους Αντιπροσώπους Ζημιών στην Ελλάδα των ασφαλιστικών εταιριών που εδρεύουν στις χώρες της Ε.Ε.
Πώς μπορώ να ακυρώσω τη σύμβαση;
- Μετά από αποστολή έγγραφου αιτήματος προς την Εταιρεία.
- Ασκώντας το δικαίωμα εναντίωσης εντός ενός μήνα από την παραλαβή του ασφαλιστηρίου, σε περίπτωση που το περιεχόμενό του παρεκκλίνει από την αίτηση ασφάλισης και εντός 14 ημερών σε περίπτωση μη παραλαβής των πληροφοριακών στοιχείων ή/και των όρων της ασφάλισης.